استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟
نوشته شده توسط : چارسیک

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

اصطلاح استین گلاس می تواند به شیشه ای رنگی به عنوان یک ماده اطلاق شود و یا به آثار بوجود آمده از آن اشاره کند. در طول تاریخ هزار ساله، این اصطلاح منحصرا به پنجره کلیساها، مساجد و سایر ساختمان های برجسته اشاره داشته است. اگر چه به طور سنتی استیند گلاس در پانل های تخت و به عنوان پنجره ساخته و استفاده می شود، تولیدات جدیدتر آن، شامل ساختارهای سه بعدی و مجسمه سازی نیز می شود. استفاده مدرن و بومی، اصطلاح “استیند گلاس” را گسترش داده است، به طوری که این اصطلاح آثار هنری ایجاد شده از شیشه بوسیله فلز را در بر می گیرد که از مهمترین آنها می توان به آثار شیشه ای تولید شده توسط لوئیس تیفانی (Louis Comfort Tiffany) اشاره کرد.

 www.charsik.com

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟شیشه استیندگلاس “تحصیل” اثر لوییس تیفانی. دانشگاه یال. آمریکا

 

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟پنجره استیندگلاس سنت آگوستین اثر لوییس تیفانی. موزه روشنایی فلوریدا
www.charsik.com

به عنوان یک متریال، شیشه رنگی، شیشه ای است که با افزودن نمک های فلزی در طول ساخت آن بوجود می آید. استیند گلاس شیشه ای رنگارنگ است که در آن قطعات کوچک شیشه با رنگ های مختلف مرتب شده اند تا یک الگو یا تصویر را تشکیل دهند. این قطعات به طور سنتی توسط نوار های سرب (لدکیم) نگهداری می شود و توسط یک قاب سفت و سخت پشتیبانی می شود. جزئیات نقاشی شده بر روی استیند گلاس اغلب برای بهبود طراحی استفاده می شود و اصالت استیندگلاس به ترکیب آن با فلز برمی گردد.

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

استیند گلاس، به عنوان یک هنر و یک صنعت، نیاز به مهارت هنری برای طراحی مناسب و کارآمد، و مهارت مهندسی برای چیدمان و مونتاژ قطعات در کنار هم دارد. پنجره باید محکم و مقاوم در فضای مورد نظر نصب شود. در یک پنجره باید مقاومت در برابر باد و باران و همچنین وزن آن ( به ویژه در پنجره های بزرگتر) مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از پنجره های بزرگ به دلیل رعایت اصول ساخت و نصب، در گذر زمان مقاوم بوده اند به طوری که تعداد قابل توجهی از آنان که در اواخر قرون وسطی ساخته شده اند، کماکان باقی مانده و مورد استفاده هستند. استیند گلاس در اروپای غربی نقش عمده ای در احیای هنر تصویری در طول زمان داشته است. چنانچه هدف یک پنجره استیند گلاس، عبور دادن نور، و یا نشان دادن محیط خارج از ساختمان به اشخاصی که درون ساختمان هستند، نیست، بلکه در درجه اول کنترل این دو مورد است. به همین دلیل از پنجره های استیند گلاس به عنوان ” دیوار روشن” نیز نام برده می شود.

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

 

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

اطلاعات بیشتر در :

http://charsik.com/blog/1396/07/13/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3/

 

http://charsik.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86%d8%af-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3/

 

 منبع: وب سایت چارسیک

www.charsik.com

 

 





:: برچسب‌ها: گنبد شیشه ای" استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: